FAQ
Codul E90 este afișat atunci când debitul de apă este insuficient. Debitul insuficient de apă este de obicei legat de calitatea apei și de pompa de filtrare.
Iată câteva motive specifice pentru mesajul de eroare E90:
Filtrul este înșurubat la orificiul greșit
Filtrul trebuie înșurubat pe orificiul inferior (de aspirare).
La jacuzzi COMBO, acesta este orificiul marcat cu B
(Jacuzzi COMBO au atât bule, cât și jeturi de masaj cu apă).
La jacuzzi BUBBLE SPA și SIMPLE SPA, filtrul trebuie înșurubat pe orificiul marcat cu C (jacuzzi BUBBLE SPA și SIMPLE SPA au doar bule, nu au jeturi de masaj)
Dacă filtrul este înșurubat în altă parte, apa în filtru nu va trece prin cartușul filtrant, care are rolul de a reține impuritățile mecanice (păr etc.), ci din contră, va înfunda ieșirea pompei. Impuritățile care pătrund în acest mod în filtru îl pot deteriora - blocarea pompei, uzarea camerei pompei, ruperea axului etc. Deteriorările cauzate în acest mod nu sunt acoperite de garanție.
Calitatea apei
Chiar și apa potabilă de la rețea poate să nu aibă valori satisfăcătoare pentru jacuzzi sau piscine. Este optim să testați apa cu benzi de testare (pH, duritate, calciu, clor) imediat după prima umplere a jacuzzi-ului pentru a stabili valorile de referință. Apoi testați după funcționarea filtrării pentru a verifica dacă timpul de filtrare selectat este adecvat. De obicei, este suficient să porniți filtrarea timp de 2 ore pe zi, dar acest lucru depinde foarte mult de factorii de mediu: frecvența de utilizare, numărul de utilizatori, temperatura aerului etc. În funcție de acești factori, timpul de filtrare trebuie apoi ajustat. Scopul filtrării este de a elimina impuritățile mecanice din apă.
Dacă aveți un model de jacuzzi cu salinator, puneți cantitatea corectă de sare în apa din jacuzzi (consultați manualul de utilizare) și lăsați salinatorul (sanitizarea) pornit timp de 2 ore pe zi. Nu este nevoie să porniți și filtrarea, aceasta se pornește automat odată cu salinatorul (sanitizare). Salinatorul se ocupă doar de cantitatea de clor din apă (adică de dezinfecția apei), ceilalți parametri (pH, duritate, calciu) trebuie ajustați prin substanțe chimice pentru piscină, dacă este necesar.
Dacă apa este prea dură sau conține mult calciu, acest calciu excesiv poate înfunda filtrul sau chiar și pompa și alte părți ale bazei motorului în câteva ore. Prin urmare, este necesar să se testeze apa și să se ajusteze valorile cu substanțe chimice pentru piscină, dacă este necesar.
Dacă aveți un jacuzzi cu salinator și adăugați sare în apă, folosiți numai sare de clorură de sodiu (NaCl) care are o puritate de cel puțin 99,8%. De asemenea, este posibil să se utilizeze granule de sare (forme comprimate de sare evaporată) pentru tratarea apei. Durează însă mai mult timp pentru a se dizolva.
Cu cât sarea este mai pură, cu atât salinatorul produce mai mult clor. Nu utilizați sare de mare, iodată, de masă sau de culoare galbenă. Sarea de mare conține minerale care nu sunt de dorit pentru jacuzzi. Pe piață există, de asemenea, săruri despre care vânzătorii susțin că sunt potrivite pentru jacuzzi, dar din compoziție rezultă că este vorba în principal de sare de mare bogată în minerale. Așa că evitați acest lucru.
În afară de sare (pentru jacuzzi-urile cu salinator), nu adăugați niciodată în jacuzzi alte substanțe chimice decât cele recomandate pentru piscină. Evitați uleiurile, parfumurile, produsele cosmetice etc.
Înainte de a intra în apă, este necesar să faceți un duș complet și să îndepărtați transpirația și crema de protecție solară de pe piele. Cremele de protecție solară pot deteriora atât PVC-ul, cât și mecanismele interne ale părții motorului.
Apă impurificată
- Filtrul/cartușul trebuie clătit zilnic sau după fiecare utilizare. Înlocuiți periodic filtrul cu unul nou (o dată la câteva zile/săptămâni, în funcție de intensitatea utilizării jacuzzi-ului).
- Apa trebuie să fie limpede. Mențineți întotdeauna nivelul clorului din apa din jacuzzi între 2 și 4 ppm.
- Dacă apa din jacuzzi este verde/lăptoasă sau conține spumă, acesta este probabil motivul pentru care apare codul E90. Mai multe detalii privind tratarea calității apei pot fi găsite în manual.
- Clorul acționează ca un dezinfectant și previne dezvoltarea algelor și a bacteriilor. Filtrul/cartușul ajută doar la reținerea particulelor mecanice din apă.
Pompă deteriorată
Dacă filtrul nu funcționează și jacuzzi-ul este încă în garanție, reclamați-l la vânzător. Dacă nu mai este în garanție, pompa de filtrare poate fi înlocuită.
În mod alternativ, se poate verifica dacă nu sunt deteriorate axul ceramic și rotorul (elicea) din interiorul pompei. Aceste piese există ca piese de schimb și pot fi înlocuite.
Exemplu de rotor (elice) deteriorat la un motor al filtrului/pompei.
Dacă apa conține mult calciu, de exemplu, care înfundă pompa, pompa trebuie curățată.
Dacă nu funcționează pompa de filtrare (filtrul), nu funcționează nici încălzitorul și nici salinatorul (sanitizarea), deoarece pompa filtrului nu pompează apa din jacuzzi și, prin urmare, nu există circulație.
Alte motive
Un alt motiv pentru mesajul de eroare E90 și debitul insuficient de apă poate fi înfundarea țevilor (puteți încerca să spălați cu un furtun de grădină), senzorul de debit defect sau alte părți ale bazei motorului.
TEST RAPID
Înainte de a contacta service-ul cu privire la mesajul de eroare E90, încercați un test simplu.
Deșurubați recipientul cartușului (peretele interior al căzii) și activați butonul Filtru. Dacă simțiți apa curgând din intrare, pompa de circulație funcționează și trebuie să vă concentrați asupra stării de impurificare a cartușului și a calității apei. Dacă problema este legată de calitatea apei, mesajul de eroare E90 poate să și dispară la deșurubarea filtrului.
Dacă nu curge nimic din intrare, atunci defecțiunea este la pompa de circulație și trebuie să fie reparată